مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 بهمن 1397 ساعت 09:252019-01-30سياسي

نماینده زرتشتیان: شورای فرهنگ عمومی به مناسبت های ایرانی توجه کند


نماینده زرتشتیان در مجلس با انتشار پیامی، جشن ملی سده را به همه ایرانیان شادباش گفت و از شورای فرهنگ عمومی خواست با توجه به قانون، نسبت به ثبت مناسبت های ایرانی در تقویم ایرانیان اقدام کند.

- اسفندیار اختیاری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: جشن هایی همچون سده، مهرگان، تیرگان و اسفندگان جشن های بزرگ و ملی با مفهوم ایرانی هستند؛ جالب این است که جشن سده و مهرگان با همکاری سازمان میراث فرهنگی، در فهرست آثار ملی ناملموس کشور به ثبت رسیده است ولی این جشن های ایرانی، جایی در تقویم ایران ندارند.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه رهبر گرانقدر انقلاب در دیدار با نمایندگان زرتشتیان سراسر جهان بیان فرمودند: مایه فخر و مباهات است که محل ولادت اولین پیامبر آسمانی جهان در ایران است، اما با وجود این تاکید ارزشمند، هنوز تاریخ زایش(6 فروردین) و درگذشت(5 دی ماه) این پیامبر بزرگ در تقویم رسمی ایران ثبت نشده است.

این در حالی است که مذاکرات، مکاتبات و پیگیری های متعددی در تمام این سال ها انجام شده ولی متاسفانه تاکنون به نتیجه نرسیده است.

رییس کمیته پژوهش و فناوری مجلس، خاطرنشان کرد: در سال های اخیر بارها با کشورهایی روبرو شده ایم که در پی ثبت تاریخ و فرهنگ ایران به نام خود بوده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده زرتشتیان: شورای فرهنگ عمومی به مناسبت های ایرانی توجه کند

نماینده زرتشتیان: شورای فرهنگ عمومی به مناسبت های ایرانی توجه کند