مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 بهمن 1397 ساعت 16:502019-02-05سياسي

گزارشی درباره سیر تحول تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس


مدیر دفتر تاریخ شفاهی حوزه هنری گفت: در دوران مبارزه بسیاری از مبارزین تاکید داشتند که به منظوری جلوگیری از لو رفتن اطلاعات، مطالب را مکتوب نکنند و سعی می کردند اسامی را به خاطر نسپرند و اسامی جعلی را بکار برند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نشست تاریخ زنده ویژه بررسی چهل سال تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس صبح امروز سه شنبه 16 بهمن 97 با حضور حجت الاسلام سعید فخرزاده مدیر دفتر تاریخ شفاهی حوزه هنری، حبیب الله اسماعیلی و مرتضی میردار از مورخان و نویسندگان تاریخ انقلاب در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام سعید فخر زاده در سخنانی تاریخ شفاهی را ابزاری مهم برای انعکاس سال های مهم برای مبارزه عنوان کرد: در فرهنگ دینی معتقدیم که اگر حضرت زینب (س) حوادث و وقایع با عظمت عاشورا در کربلا را روایت نمی کرد، این رویداد عظیم در تاریخ گم می شد.

اگر رویدادهای انقلاب اسلامی که در ادامه مسیر عاشورا است، ضبط و روایت نشود با مشکلاتی روبرو خواهد شد.

وی در ادامه سخنانش به شکل گیری تاریخ شفاهی ایران در کنار تاریخ نگاری مرسوم، گفت: افراد زیادی در جریان انقلاب اسلامی دارای خاطرات از وقایع انقلاب و دفاع مقدس داشتند و پس از مدتی از دنیا می رفتند و خاطرات را با خود می بردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارشی درباره سیر تحول تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس

گزارشی درباره سیر تحول تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس