مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 اسفند 1397 ساعت 03:152019-02-21اقتصادي

دلسردی هنرمندان قلمزن را جدی بگیرید!


شاید کمتر کسی بداند که یک هنرمند برای به ثمر رسیدن اثری قلمزنی با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند؛ از کاهش فروش و صادرات گرفته تا مشکلات معیشتی و بیمه که دلسردی هنرمندان قلمزن را در شهرهای مختلف به دنبال داشته است.

- اگرچه پیشینه هنر قلمزنی در ایران چندان روشن نیست، اما گفته های باستان شناسان نشان می دهد که این هنر در کشور ما ریشه ای دیرینه دارد.

قلمزنی نیز مانند بسیاری دیگر از هنرهای کهن ایرانی طی سال ها دستخوش دگرگونی هایی از نظر فرم و محتوا شده است، با این وجود هنرمندان قلمزن، این روزها آنطور که باید مورد توجه و حمایت قرار ندارند و با مشکلات زیادی مواجه اند؛ مشکلاتی که البته شامل سایر هنرهای صنایع دستی نیز می شود.

ابوالفضل رشوانلو، هنرمند قلمزن در استان گرگان در این زمینه به ایسنا می گوید: از آنجایی که قلمزنی روی فلزاتی همچون مس و نقره انجام می شود، ناخواسته تصاعدی شدن قیمت ها به ویژه برای نقره روی کار قلمزن ها تأثیر گذاشته است.

از طرفی هر چقدر قیمت کار صنایع دستی افزایش پیدا کند، مردم با این وضع نامناسب اقتصادی قدرت خرید کمتری خواهند داشت و در واقع سفارش کار برای صنایع دستی کاهش پیدا کرده است؛ به ویژه در کار قلمزنی که ظرف کار با افزایش قیمت همراه شده است و به ناچار هنرمندان برای خرید ظرف باید بیشتر هزینه کنند، ولی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلسردی هنرمندان قلمزن را جدی بگیرید!

دلسردی هنرمندان قلمزن را جدی بگیرید!