مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 اسفند 1397 ساعت 06:362019-02-25فرهنگي

فارس گزارش می دهد/ مشکلات نقش بسته در ترنج فرش


تابلوفرش های سردرود، دنیایی از طرح و رنگ، که چشم هر بیننده ای را به خود خیره ساخته و ارمغانی از عشق و هنر را به تصویر می کشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، اینجا شهر اولین هاست، دیاری که به گواه تاریخ همواره به دلیل وجود هنرهای زیبا، آوازه ی خود را بر سر زبان ها جاری ساخته است شهری که قالی، قالیچه و تابلوفرش های آن نشان از ذوق و هنر بی بدیل دستانی است که با هر گره بر تار و پود، عشق را نیز بر آن گره زده و هنر و سیلقه خود را به فراسوی خیال می کشانند.

صدای روح نواز دفه زنی را حتما شنیده اید، حس عجیبی است شاید رازی باشد که تنها به دست هنرمندان سردرودی بر دار قالی فاش می شود  لمس انگشت هنرمندان بر لطافت ابریشم ها و بهت من و زیبایی نقش و طرح هایی که روح آدمی را جلا می بخشد.

قالی های رنگارنگ و تابلوفرش های روح نواز، هنری است که از میان هزاران هزار هنر آذربایجان دست چین کرده ام و می خواهم شما را با دنیایی پر از طرح و رنگ ها همراه کنم آوازه این شهر به اندازه ای است که عنوان مرکز تابلوفرش جهان را برای این دیار به ارمغان آورده است.

شهر سردرود، شهری است که به همت هنرمندانش، بیکاری در آن نزدیک به صفر است آوازه این دیار، وام دار هنرمندانی است که گره بر گره می افزایند تا هنر مخصوص آذربایجان را به تصویر بکشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس گزارش می دهد/ مشکلات نقش بسته در ترنج فرش

فارس گزارش می دهد/ مشکلات نقش بسته در ترنج فرش