مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 اسفند 1397 ساعت 10:412019-03-05سياسي

فارس گزارش می دهد شبهه روحانی در اختیارات مجمع یا خدشه به میراث «پدر اعتدال»؟


رییس جمهور ، از نهادی به عنوان «یک جمع 10 ـ 20 نفره» نام می بَرَد، که همان کسی را که «پدر و نماد اعتدال» معرفی می کند، 27 سال رییس آن بوده است.

- گروه سیاسی خبرگزاری فارس؛ مرتضی علیزاده ـ جمع 10 ، 20 نفره تعبیری بدیع از مجمع تشخیص مصلحت نظام است که هفته پیش از سوی حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور در یک سخنرانی عمومی به کار رفت و منجر به واکنش های صریح از سوی رییس، دبیر و چند تن از اعضای این مجمع و دیگر چهره های صاحب نظر شد.

امّا چرا حسن روحانی پس از پنج دوره عضویت حقیقی در مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ششمین دوره که عضو حقوقی آن است، از این نهاد قانونی که در صورت شرکت در جلسات آن به لحاظ جایگاه حقوقی اش، همواره در صدر و در کنار رییس جلسه قرار می گیرد، با عنوان جمع 10 ، 20 نفره یاد می کند؟ بنابر اخباری که برخی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با قطعیت از جلسات غیر علنی آن طی چند هفته اخیر به رسانه ها داده اند، لوایح دولت درباره پیوستن به کنوانسیون های مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملّی (پالرمو) و مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) پس از حل نشدن اختلاف مجلس و شورای نگهبان، در مرحله مصلحت سنجی در مجمع تشخیص مصلحت به مرور با مخالفت اکثریت اعضا مواجه شده و به ویژه پس از ارائه اینستکس از سوی اروپایی ها که نتوانست پس از ماه ها منتظر گذاشتن، حتی خوشبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس گزارش می دهد شبهه روحانی در اختیارات مجمع یا خدشه به میراث «پدر اعتدال»؟

فارس گزارش می دهد شبهه روحانی در اختیارات مجمع یا خدشه به میراث «پدر اعتدال»؟