مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اسفند 1397 ساعت 09:302019-03-11اقتصادي

چه کسانی برای واردات خودرو ارز دولتی گرفتند؟


بررسی بازار یک هفته اخیر نشان از آن دارد که موضوعاتی همچون ارز 4200 تومانی، افزایش حقوق و دستمزد و بازار خودرو جزو اخبار داغ بوده و باوجود تمام بگیروببندها در حوزه واردات خودرو برخی افراد 300 میلیون دلار ارز برای واردات موز گرفته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برنامه پایش یکشنبه شب در بخش تحلیل بازار، به موضوعاتی همچون اختصاص ارز دولتی، ممنوعیت واردات خودرو و ترخیص 200 خودرو، افزایش حقوق پزشکان، حقوق کارمندان دولت و حقوق کارگران و کارمندان بخش خصوصی پرداخت.

دولت در ابتدای سال جاری با نوسانات نرخ ارز، ارز 4200 تومانی را برای واردات انواع کالا در نظر گرفت، اما رفته رفته این ارز تنها به کالاهای اساسی اختصاص یافت تا با ارائه ارز 4200 تومانی افت قیمت کالاهای اساسی را رقم بزند، اما بررسی های پایش نشان از آن دارد که قیمت کالاهای اساسی با وجود دریافت ارز 4200 تومانی افتی نداشته است، اما در این میان برای واردات موز در حدود 300 میلیون دلار ارز 4200 تومانی دریافت کرده و جای سوال دارد که این ارز توسط چه افرادی دریافت شده است؟ زیرا دریافت این میزان ارز برای واردات موز به طور حتم با رانت همراه بوده است.

از سوی دیگر جای سوال دارد که قرار بر آن بوده که این موزهای 4200 تومانی چگونه در بازار عرضه شود؟ در مجموع می توان مدعی شد که دونرخی همواره با رانت همراه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه کسانی برای واردات خودرو ارز دولتی گرفتند؟

چه کسانی برای واردات خودرو ارز دولتی گرفتند؟