مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اسفند 1397 ساعت 10:352019-03-16اجتماعي

مرودشت؛ قلب تاریخ ایران


مرودشت را به واسطه قرار داشتن مجموعه جهانی تخت جمشید، می توان قلب تاریخ ایران محسوب کرد؛ شهرستانی که دومین شهرستان بزرگ و پرجمعیت فارس محسوب می شود و در کنار جاذبه های تاریخی، - مملو از چشم نوازیهای طبیعی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مرودشت با برخورداری از جاذبه های تاریخی و طبیعی ارزشمندی مانند تخت جمشید، نقش رستم ، نقش رجب، شهر تاریخی استخر، سد درودزن، تنگ بستانک و .

از نقاط دیدنی ایران به شمار می رود که در شمال شیراز و بر سرراه اصفهان قرار دارد.

گل سرسبد جاذبه های تاریخی این شهرستان مجموعه جهانی تخت جمشید است، آینه ای تمام نما از تاریخ سلسله های باعظمت و باشکوه ایران باستان، یعنی هخامنشیان و ساسانیان .

با بازدید از این جاذبه بیش از پیش با فرهنگ، تاریخ، نبوغ و هنر، آداب و رسوم و آیین های نیاکان خود در این دوره پر افتخار از تاریخ کشورمان آشنا می شویم .

تخت جمشید پایتخت تاریخی ایران معرفی تخت جمشید آن چنان که شایسته آن است، حقیقتا دشوار است و تا این شاهکار تاریخی را از نزدیک نبینید، نمی توانید عظمت آن را درک کنید.

در هر قسمت از این مجموعه تاریخی شکوه و عظمت ایران باستان و سلسله هخامنشیان به چشم می نشیند؛ این مجموعه نمادی بی بدیل از نبوغ و هنر نیاکان ما و به قدری جذاب و فریبنده است که دنیا را مجذوب خود کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرودشت؛ قلب تاریخ ایران

مرودشت؛ قلب تاریخ ایران