مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اسفند 1397 ساعت 10:362019-03-18اجتماعي

نوروز 98 در نجف آباد، شهر شکوفه های بادام+تصاویر


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس از نجف آباد، این بار در مورد دیدنی های شهری می خواهیم  با شما به صحبت بشینیم که در تاریخ ایران از بسیاری از مراکز استانی ایران، مطرح تر بوده است.

نجف آباد بزرگترین شهر نزدیک به اصفهان  است.

این شهر دروازه ای برای پایتخت اصفهان در زمان صفویه به شمار می رفته و به همت شیخ بهایی ساخته شده و نظم شهری آن تا حدودی درخشان به نظر می رسد، البته در سالیان این اخیر این نظم کمی بهم ریخته است ولی با این حال نمی توان از نظم آن چشم پوشی کرد.

از غرب شهر اصفهان که خارج شوید در 27 کیلومتری آن به  یکی از شهرهای قدیمی استان اصفهان می­ رسید؛نجف آباد با مردمی خونگرم و مهمان­ نواز، این شهر از شهرهای مهم دوران صفویه بوده و ساختمان های قدیمی آن گواه این موضوع است، در سفر به نجف آباد با معماری و سبک زندگی ایرانیان در گذشته ای بسیار دور آشنا خواهید شد.

نجف آباد حدوداً 420 سال قدمت دارد و می ­گویند همه نقشه شهر را شیخ بهایی ترسیم کرده است، به گفته کارشناسان میراث فرهنگی و گردشگری، نجف آباد قدیمی ترین شهر جدید ایران است، تمام خیابان های شهر بر هم عمود هستند، به اضافه اینکه خیابان مرکزی نجف آباد(خیابان امام خمینی) در دو روز از سال طوری اتفاق می افتد که خورشید از سمت مشرق خیابان دقیقاً طلوع می کند و از سمت مغرب خیابان غروب می کند و دقیقا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوروز 98 در نجف آباد، شهر شکوفه های بادام+تصاویر

نوروز 98 در نجف آباد، شهر شکوفه های بادام+تصاویر