مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 فروردین 1398 ساعت 14:562019-04-04پزشكي

اطلاعیه مهم وزارت بهداشت درباره مصرف قارچ


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت طی اطلاعیه ای با عنوان پیشگیری از مسمومیت با قارچ های سمی، - مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت طی اطلاعیه ای با عنوان پیشگیری از مسمومیت با قارچ های سمی، در زمینه مصرف قارچ های خود رو در طبیعت هشدار مجدد داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت طی اطلاعیه ای با عنوان پیشگیری از مسمومیت با قارچ های سمی، در زمینه مصرف قارچ های خود رو در طبیعت هشدار مجدد داد.

در این اطلاعیه آمده است:با توجه به گزارش سایت قطره و به نقل ازهای مسمومیت ناشی از مصرف قارچ های خود رو در طبیعت در سال های گذشته، یکی از انواع قارچ های عامل مسمومیت در کشور از جنس و گونه Amanita virosa استکه تا حدودی به قارچ های خوراکی شباهت داشته و حتی می تواند در کنار آن ها در محل رویش وجود داشته باشد.

همچنین این اطلاعیه، به بیان نکات حائز اهمیت در پیشگیری و مقابله با مسمومیت های ناشی از مصرف قارچ های خود رو و سمی به شرح ذیل پرداخته است:1.

از مصرف قارچ های خود رو در طبیعت، بویژه قارچ هایی که در کنار تنه درختان (علی الخصوص درختان خشک شده) می رویند و یا قارچ های جمع آوری شده توسط افراد عادی و یا قارچ هایی که به صورت فله ای با منشا نامشخص عرضه می شوند، خودداری کنید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اطلاعیه مهم وزارت بهداشت درباره مصرف قارچ

اطلاعیه مهم وزارت بهداشت درباره مصرف قارچ