مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 فروردین 1398 ساعت 08:152019-04-06اقتصادي

مدیریت آب شاه کلید حل مشکلات


سبک زندگی ایرانیان اعم از شهرنشینان و روستاییان در دهه های اخیر به نحوی متحول شده که تناسب نیازهای آبی جمعیت رو به رشد ایران با منابع آب آن به هم خورده است و به تاکید کارشناسان، - چنانچه این تناسب در عادات غذایی و نحوه مصرف مستقیم آب در فعالیت های روزمره شهرنشینان برقرار نشود و میزان آب مورد نیاز برای تامین معیشت روستاییان متناسب با توان سرزمین کاهش نیابد، جمعیت متاثر از تنش های آبی افزایش خواهد یافت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ایران از جمله کشورهایی است که سطح مناسبی از دسترسی 99 درصد جمعیت شهری و 75 درصد روستاییان به آب آشامیدنی را فراهم کرده است.

در کنار این دستاورد مهم، جوامع انسانی متأثر از تنش های آبی در سال های اخیر در ایران به شدت افزایش یافته به طوری که در تابستان 1397، بیش از 40 درصد جمعیت کشور تحت تنش آبی بودند.

بنفشه زهرایی - مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره وری آب و آبفای وزارت نیرو - بر این باور است که روند افسار گسیخته افت آبخوان ها، مصداق از بین رفتن عدالت بین نسلی در دسترسی به آب در بسیاری از مناطق در فلات مرکزی ایران است.

ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم که نگرشی مشترک بین همه ایرانیان اعم از شهرنشین و روستایی، کشاورز و صنعتگر، درباره ضرورت ایجاد عدالت آبی و حفاظت از این منبع حیاتی که از فرزندانمان به امانت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت آب شاه کلید حل مشکلات

مدیریت آب شاه کلید حل مشکلات