مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اردیبهشت 1398 ساعت 10:202019-04-23فرهنگي

ناصرالدین شاه هم از این کاخ عکس گرفته است +تصاویر


البرز کاخ های زیادی از دوران مختلف تاریخ ایران در خود جای داده است، کاخ سلیمانیه یکی از این کاخ هاست که در زمان دومین شاه قاجار ساخته شد.

- اگرچه اموال این کاخ در دهه های گذشته با سرنوشتی مبهم دچار شده و حتی برخی از آنها سر از خارج کشور در آورده اما کاخ سلیمانیه به دلیل دیوارنگاری ها و تصویری منحصر به فرد از بنیانگذار سلسله قاجار اهمیت فوق العاده ای دارد.

زهرا اعتمادی، کارشناس میراث فرهنگی درباره تاریخچه کاخ سلیمانیه در گفت و گو با ایسنا می گوید: این کاخ به عنوان یکی از بناهای تاریخی و فرهنگی شهر در محله قدیمی مصباح کرج واقع شده است.

وی با اشاره به تاریخ ساخت این کاخ ادامه می دهد: این بنا به دستور فتحعلی شاه قاجار بین سال 1225 تا 1227 توسط محمد حسین خان نظام الدوله معروف به صدر اصفهانی بنا شده است.

وی با بیان اینکه بنای کاخ سلیمانیه ساده ساخته شده است، می گوید: ساختمان کاخ سلیمانیه آجری است و نمای آن تزیینات ویژه ای ندارد، در شرق ساختمان کاخ برجی در پنج طبقه ساخته شده بوده که هم اکنون تنها ویرانه های طبقه همکف آن باقی مانده است.

وی خاطرنشان می کند: این بنا به پاس تولد سی و چهارمین پسر فتحعلی شاه به نام سلیمان میرزا با عنوان کاخ سلیمانیه نام گذاری شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناصرالدین شاه هم از این کاخ عکس گرفته است +تصاویر

ناصرالدین شاه هم از این کاخ عکس گرفته است +تصاویر