مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اردیبهشت 1398 ساعت 13:252019-04-24سياسي

اگر جوایز مسابقات از جیب مردم باشد، قمار است


مرجع تقلید شیعه در خصوص برگزاری مسابقات تلوزیونی گفت: در مسابقاتی که برگزار می شود اگر به عناوین مختلف پول را از مردم بگیرند و از آن مبلغ به مردم جایزه بدهند، - این قمار است و اشکال دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد: خداوند برای کسی که خیر بخواهد، به او حسن خلق اعطا می کند؛ شخصیت انسان وابسته به اخلاق اوست و اگر اخلاق درستی نداشته باشد، با حیوان تفاوتی ندارد.

وی افزود: ابتدا انسان افعالی را انجام می دهد و سپس تبدیل به عادت آن شخص می شود و کم کم آن عادت تبدیل به ملکه می شود و در ذهن آن شخص ثبت می شود؛ گاهی برای کسب مال دنیا و هوا و هوس انسان گرفتار رذائل اخلاقی مانند دروغگویی می شود.

این مرجع تقلید بیان کرد: خداوند بی دلیل به کسی خلق حسنه یا خلق بد اعطا نمی کند، خداوند حکیم است و اعطا صفتی به یک شخص به دلیل سابقه آن طرف و اعمال او است؛ بر همین اساس این موضوع با آزادی انسان و اراده او تناقضی ندارد.

وی ادامه داد: به همین دلیل است که گفته شده پس از انجام عمل بد، توبه کنید تا آن گناه تبدیل به عادت و ملکه نشود؛ در روایات آمده است که پیامبر اکرم (ص) در روز چندین بار استغفار می کردند و ما نیز باید اینگونه عمل کنیم تا گرفتار ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اگر جوایز مسابقات از جیب مردم باشد، قمار است

اگر جوایز مسابقات از جیب مردم باشد، قمار است