مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اردیبهشت 1398 ساعت 11:302019-05-07اقتصادي

نظر وزیر بهداشت درباره ورود داروهایی جدید به فهرست دارویی کشور


وزیر بهداشت با بیان این که برای ورود داروهایی جدید به فهرست دارویی کشور باید اثربخشی و صرفه اقتصادی آنها را بسنجیم، گفت: من اجازه نمی دهم که کسی ترمز تولید داخلی دارو در کشور باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سعید نمکی در مراسم افتتاح خط تولید نسل سوم پادزهر مار و عقرب و رونمایی از واکسن ضد طاعون نوشخوارکنندگان کوچک گفت: رییس انجمن اقتصاد آمریکا در سال 1960 گفته بود که خرج کردن در حوزه آموزش کشورها هزینه نیست، بلکه نوعی سرمایه گذاری است؛ البته به شرطی که اثرات این سرمایه گذاری را 3 تا 5 سال بعد بتوانیم در اقتصاد کشورها اندازه گیری کنیم.

حال خوشحالم که امروز دانشمندان این مملکت در خلق ثروت ملی نقش آفرینی می کنند.

وی افزود: در سال 70 که بنده معاون بهداشتی وزارت بهداشت بودم، واکسن هپاتیت را به پروتکل واکسیناسیون کشور اضافه کردیم، در آن زمان فقط شرکت های رازی و پاستور در این حوزه فعالیت می کردند.

وی با بیان این که بیش از 90 سال است که ما در منطقه، واکسن سازی می کنیم، ادامه داد: در زمانی که می خواستیم واکسن سازی را توسعه دهیم، آمریکایی ها شیطنت می کردند و می گفتند کشوری که بتواند واکسن بسازد می تواند بمب میکروبی درست کند، به همین بهانه یک قیمت پایینی را برای واکسن ها در دنیا ایجاد کردند تا تولید واکسن در کشور برای ما صرفه نداشته باشد و ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظر وزیر بهداشت درباره ورود داروهایی جدید به فهرست دارویی کشور

نظر وزیر بهداشت درباره ورود داروهایی جدید به فهرست دارویی کشور