مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 اردیبهشت 1398 ساعت 18:202019-05-13پزشكي

آیا محصولات سفیدکننده به دندان ها آسیب می زنند؟


به گفته پژوهشگران در دانشگاه استاکتون در نیوجرسی، پراکسید هیدروژن که در محصولات سفیدکننده دندان وجود دارد می تواند به عاج دندان یا دنتین، لایه ای زیر مینای دندان، - آسیب وارد کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عصر ایران به نقل از منز هلث نوشت: امروزه به لطف محصولات مختلف سفیدکننده دندان که بدون نسخه قابل خریداری هستند، بهره مندی از دندان هایی سفید و لبخندی زیبا راحت تر از گذشته شده است اما بنا بر نتایج مطالعه ای جدید این محصولات ممکن است به لایه های عمیق دندان ها آسیب برسانند.

به گفته پژوهشگران در دانشگاه استاکتون در نیوجرسی، پراکسید هیدروژن که در محصولات سفیدکننده دندان وجود دارد می تواند به عاج دندان یا دنتین، لایه ای زیر مینای دندان، آسیب وارد کند.

آنها دریافتند که پراکسیدهیدروژن در غلظت های مشابه با آن چه در محصولات سفیدکننده وجود دارد به پروتیین های کلاژن در عاج دندان آسیب وارد می کنند.

یافته های تیم پژوهشی دانشگاه استاکتون متفاوت از پژوهش های پیشین است که بر چگونگی آسیب رساندن پراکسید هیدروژن به پروتیین کلاژن در عاج دندان متمرکز نبودند.

اما این نتایج برای مصرف کنندگان عادی چه معنایی دارد که هزینه های زیادی را صرف خرید محصولات سفید کننده دندان می کنند؟ به گفته دکتر جان گربیک، استاد دندانپزشکی و مدیر بخش علوم پایه در دانش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا محصولات سفیدکننده به دندان ها آسیب می زنند؟

آیا محصولات سفیدکننده به دندان ها آسیب می زنند؟