مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 اردیبهشت 1398 ساعت 10:452019-05-17سياسي

حضرت خدیجه (س) تمام ثروت و جایگاهش را به خاطر ایمان رها کرد


حضرت خدیجه (س) تمام جایگاه و ثروت خود را بخاطر ایمان رها کرد و سه سال در شعب ابی طالب گرسنگی کشید.

- حضرت خدیجه (س) تمام ثروت و جایگاهش را به خاطر ایمان رها کرد مرجع تقلید شیعه گفت: حضرت خدیجه (س) تمام جایگاه و ثروت خود را بخاطر ایمان رها کرد و سه سال در شعب ابی طالب گرسنگی کشید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آیت الله جعفر سبحانی در محفل قرآنی که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، عنوان کرد: اشاعره معتقدند که مؤمنین، خداوند را با چشم های خود می بینند و بر این عقیده خود بسیار تاکید دارند و علمای اشاعره تاکید بسیاری بر این موضوع دارند.

وی افزود: رؤیت خداوند در آخرت از اصول اشاعره است و کسی که این موضوع را قبول نداشته باشد را اهل بدعت می دانند؛ البته اغلب اشاعره معتقدند که نمی توان خداوند را در دنیا مشاهده کرد و این رؤیت در آخرت صورت می گیرد؛ البته برخی نیز معتقدند که خداوند در آخرت به انسان حس ششمی اعطا می کند که با آن می توان خدا را رؤیت کرد.

این مرجع تقلید شیعه بیان کرد: آیه ای که اشاعره به آن استنباط می کنند که خداوند را می توان رؤیت کرد، آیه وُجُوهٌ یَوْمَئِذٍ ناضِرَهٌ إِلی رَبِّها ناظِرَهٌ است؛ برخی کلمه ناظره را به معنی دیدن و برخی به معنی انتظار می دانند؛ ولی این بحث ها زائد است، اگر بخواهیم آیه را معنی کنیم، باید به آیه بعدی توجه کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضرت خدیجه (س) تمام ثروت و جایگاهش را به خاطر ایمان رها کرد

حضرت خدیجه (س) تمام ثروت و جایگاهش را به خاطر ایمان رها کرد