مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 خرداد 1398 ساعت 03:252019-05-30دانش

معرفی ژنوتیپ های نخود و عدس متحمل به تنش های محیطی/چمن از پرمصرف ترین گیاهان زینتی


رییس پژوهشکده علوم گیاهی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: به زودی شاهد آزادسازی ارقام یا معرفی ژنوتیپ های نخود و عدس متحمل به تنش های محیطی به ویژه سرما و خشکی منطبق با شرایط اقلیمی کشور خواهیم بود و این یکی از دستاوردهای بزرگ و ملی است که حاصل بیش از دو دهه تلاش .

- رییس پژوهشکده علوم گیاهی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: به زودی شاهد آزادسازی ارقام یا معرفی ژنوتیپ های نخود و عدس متحمل به تنش های محیطی به ویژه سرما و خشکی منطبق با شرایط اقلیمی کشور خواهیم بود و این یکی از دستاوردهای بزرگ و ملی است که حاصل بیش از دو دهه تلاش محققان دانشگاه فردوسی محسوب می شود.

دکتر ابراهیم ایزدی دربندی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بانک بذر حبوبات پژوهشکده علوم گیاهی به عنوان یکی از ذخایر ارزشمند بذر حبوبات در کشور است؛ این بانک در حال حاضر حدود 1000 نمونه بذر نخود و 500 نمونه بذر عدس و چندین نمونه دیگر از حبوبات را دارد.

بخش اعظم این بذرها از سراسر کشور به ویژه استان خراسان جمع آوری شده است.

وی افزود: نمونه این بذرها از مرکز بین المللی تحقیقات کشاورزی در مناطق خشک (ایکاردا، واقع در سوریه) و نیز سایر نقاط دنیا گردآوری و تأمین می شود که بانک بذر علاوه بر اینکه خوراک اولیه تحقیقات مرتبط با این حوزه را در دانشگاه و سایر مراکز پژوهشی مراجعه کننده کشور تأمین می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی ژنوتیپ های نخود و عدس متحمل به تنش های محیطی/چمن از پرمصرف ترین گیاهان زینتی

معرفی ژنوتیپ های نخود و عدس متحمل به تنش های محیطی/چمن از پرمصرف ترین گیاهان زینتی