مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 خرداد 1398 ساعت 11:352019-06-01سياسي

شایعه جنگ به اندازه خود جنگ اثر مخرب دارد


عضو هیات علمی دانشگاه تبریز با اشاره به برخی عوامل مغشوش کننده ی افکار عمومی گفت: شایعه ی جنگ به اندازه ی خود جنگ تاثیرگذار و مخرب است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روح الله متفکرآزاد در مراسم اعتکاف رمضانیه در مسجد جامع تبریز، اظهار کرد: آمریکا با هژمونی حرف خود را پیش می برد و به وسیله ی اعمال زور، تهدید و تحریم بر کشورهای تحت سلطه اش حکومت می کند.

وی با تاکید براینکه خصیصه ی ثابت و همیشگی آمریکا زورگویی است، ادامه داد: دولت آمریکا در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نیز به این روش عمل می کرد و زورگویی و اظهار پیروزی در جنگ و اعلام شکست طرف مقابل قبل از وقوع نتیجه واقعی، پیشه ی اوست.

وی افزود: آمریکا به این اصل آگاه است که شایعه ی جنگ به اندازه ی خود جنگ تأثیرگذار و مخرب است؛ لذا باید توجه داشت که امروز دوره ی جنگ ترکیبی و هیبریدی بوده و یک لحظه غفلت از هر روزن کوچکی می تواند مشکلات عدیده ای را به بار آورد.

این استاد دانشگاه تبریز با اشاره به برخی عوامل، مغشوش کننده ی افکار عمومی گفت: در دورانی که افکار عمومی هر لحظه دست به دست شده و به شکل آنی اخبار و گفتگوها در حال گردش است، هر فرد خود یک رسانه است؛ از این رو دولتمردان و صاحبان نفوذ باید افکار عمومی را در دست گرفته و از نشر و گسترش هرگونه سخنان تشتت آمیز و تفرقه افکن جلوگیری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شایعه جنگ به اندازه خود جنگ اثر مخرب دارد

شایعه جنگ به اندازه خود جنگ اثر مخرب دارد