مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 خرداد 1398 ساعت 11:102019-06-09اقتصادي

چرا زمین در غرب مازندران حکم طلا را دارد؟


رییس اتحادیه املاک و مستغلات چالوس گفت: محدود بودن زمین و آب و هوای مناسب بخشی از دلایل بالا بودن قیمت زمین در غرب مازندران است.

- علیرضا شعبان پور در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه مواهب طبیعی یکی از دلایل بالا بودن قیمت زمین در غرب مازندران است، اظهار کرد: به دلیل نزدیکی ساحل و جنگل به یکدیگر، توریستی بودن منطقه، محور مواصلاتی بین استان های گیلان، گلستان، البرز و نزدیکی به پایتخت موجب افزایش قیمت زمین در غرب مازندران شده است.

وی با اشاره به اینکه عرصه جغرافیایی در غرب مازندران بسیار محدود و کم است و زمانی که زمین کم و تقاضا زیاد باشد موجب افزایش قیمت می شود، تصریح کرد: عرض جغرافیایی ساحل تا جنگل در نوشهر، چالوس و رامسر بسیار کم است و در برخی نقاط به دو تا سه کیلومتر هم نمی رسد و حتی در سیسنگان از این مقدار نیز کمتر است و همه اینها در جذب گردشگر و توریست تأثیر می گذارد.

رییس اتحادیه املاک و مستغلات چالوس خوش آب و هوا بودن غرب را از دیگر دلایل جذب توریست دانست و گفت: بیشتر نقاط شرق مازندران از داشتن چنین آب و هوایی محروم بوده و حتی برخی از شهرهای شرق این استان از داشتن دریا بی بهره هستند به عنوان نمونه در شهر ساری که مرکز استان است باید فاصله 30 کیلومتری طی شود تا به دریا رسید در حالی که در غرب مازندران اگر یک ساختمان سه واحد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا زمین در غرب مازندران حکم طلا را دارد؟

چرا زمین در غرب مازندران حکم طلا را دارد؟