مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 خرداد 1398 ساعت 13:352019-06-12اجتماعي

کاغذ، دانشجویان را هم سرگردان کرد


اگر زنگ خطری که برای گرانی و کمبود کاغذ به صدا درآمده مدیریت نشود، تبدیل به یک سونامی هولناک فرهنگی و اجتماعی خواهد شد که تمام برنامه های آموزشی، - سوادآموزی، فرهنگسازی، جامعه پذیری و ابعاد مختلف رویکردهای اجتماعی و فرهنگی را در کام خود فرو می برد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه همشهری نوشت: موج گرانی و کمبود کاغذ که از سال پیش آغاز شده متأسفانه به شدت سبد فرهنگی و علمی جامعه و به خصوص محصلان، دانشجویان و کتابخوان ها را هدف قرار داده است.

با آغاز این بحران فرهنگی ابتدا روزنامه ها و نشریات ادواری که در خط مقدم هستند آسیب شدیدی از گرانی کاغذ متحمل شدند و بعد از آن نوبت نشر رسید.

در پی این واقعه ظرف مدت زمان کوتاهی افت شدید تیراژ مطبوعات و کاهش صفحات روزنامه های بزرگ و همچنین تعطیلی تعداد زیادی از مجلات و نشریات دوره ای رقم خورد.

حالا قهر کاغذ گریبانگیر بازار کتاب و نشر آن شده است.

تا چندماه پیش آثار گرانی کاغذ در بازار نشر کتاب - به خاطر وجود کتاب های چاپ شده از قبل - نمود چندانی نداشت اما حالا در پایان سال تحصیلی و با شروع فصل امتحانات دانشگاه ها بازار، خالی از کتاب شده است.

کتابفروشان میدان انقلاب تهران از کاهش شدید تیراژ کتاب های مرجع و منابع دانشگاهی خبر می دهند؛ تا جایی که به گفته تعداد زیادی از ناشران دانشگاهی بیش از 80 درصد من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاغذ، دانشجویان را هم سرگردان کرد

کاغذ، دانشجویان را هم سرگردان کرد