مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 خرداد 1398 ساعت 16:202019-06-15فرهنگي

«فرانکو زفیرلی» درگذشت


«فرانکو زافیرلی»، کارگردان نامزد اسکار فیلم «رومئو و ژولیت» که بیشتر برای اقتباس از آثار «شکسپیر» شناخته می شد در سن 96 سالگی درگذشت.

- فرانکو زافیرلی ، کارگردان نامزد اسکار فیلم رومئو و ژولیت که بیشتر برای اقتباس از آثار شکسپیر شناخته می شد در سن 96 سالگی درگذشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، این کارگردان ایتالیایی به سبب طراحی های صحنه چشمگیر در اُپرا و سینما، سبک خاص کارگردانی و ساخت فیلم های اُپرایی، مذهبی و حماسی و پرداختن به داستان های عاشقانه های شکسپیر به شهرت رسیده بود.

او که در سال 1968 برای ساخت فیلمی نوآورانه بر اساس نمایشنامه رومئو و ژولیت نامزد اسکار شده بود در خانه اش در شهر رُم از دنیا رفته است.

فیلم رومئو و ژولیت که با بازی لئونارد وایتنیگ و اولیویا هاسی بازیگران ناشناخته آن زمان همراه بود علاوه بر نامزدی در شاخه بهترین فیلم و کارگردانی، موفق به کسب اسکار بهترین فیلمبرداری و طراحی صحنه شد که نشان از تاکید فرانکو زفیرلی بر جنبه های بصری سینما دارد.

فرانکو زفیرلی زفیرلی یک سال پیش از آن یعنی در سال 1967، اقتباسی دیگر از آثار شکسپیر با نام رام کردن زن سرکش را به سینما آورده بود که الیزابت تیلور و ریچارد برتون در اوج دوران حرفه ای خود در آن نقش آفرینی کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«فرانکو زفیرلی» درگذشت

«فرانکو زفیرلی» درگذشت