مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 خرداد 1398 ساعت 02:402019-06-17پزشكي

نکاتی برای رهایی از درد سیاتیک


طب سنتی و اسلامی، پیشینه ای درخشان در تاریخ پزشکی ایران دارد و ظرفیت های بسیاری را برای به کارگیری در کنار طب نوین از خود نشان داده است.

محققان کشور در مطالعه ای پژوهشی، - استفاده از یکی از تکنیک های این طب را برای درمان درد سیاتیک مورد تأیید قرار داده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروزه به علت سبک و روش زندگی، نوع تغذیه و رفتارهای نامناسب اجتماعی و شغلی انسان ها، شایع ترین علت ناتوانی افراد زیر 45 سال دردهای پشت کمر هستند.

درمان دردهای کمر و سیاتیک در علم پزشکی نوین شامل فیزیوتراپی، تمرینات خاص ورزشی، داروهای مسکن مثل ضد التهاب های استروییدی و غیراستروییدی و گاهی شل کننده های عضلانی، ضد تشنج ها، ضد افسردگی ها بوده و در صورت عدم پاسخ، از جراحی استفاده می شود.

اما به اعتقاد پژوهشگران، عوارض متعدد داروهای مصرفی برای کاهش چنین دردهایی که ازجمله آن ها می توان به خونریزی های گوارشی، حملات قلبی و مغزی، مسمومیت های کبدی و کلیوی و عوارض پوستی، ریوی و خونی اشاره کرد، استفاده از چنین داروهایی را با ملاحظاتی روبرو می کند.

به همین دلیل با توجه به شیوع بسیار بالای بیماری های مورد اشاره در کنار هزینه ها و عوارض آن ها، لازم است بررسی بر روی روش های درمانی دیگری که هزینه و عوارض کم تری داشته باشند، انجام گیرد و در این راستا، استفاده از طب مکمل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکاتی برای رهایی از درد سیاتیک

نکاتی برای رهایی از درد سیاتیک