مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 تیر 1398 ساعت 00:552019-06-21اجتماعي

خداحافظ «زوج و فرد»!


14 سال قبل کارشناسان و مسئولان ترافیکی پایتخت به این نتیجه رسیدند که طرح ترافیک به تنهایی نتوانسته است حال و هوای تهران را بهبود ببخشد.

به همین دلیل با الگوگیری از کشورهای دیگر، - مدل تردد نوبتی آن هم با استناد به رقم سمت راست پلاک خودروها در محدوده مرکزی شهر تهران را اجرایی کردند؛ طرحی که بعدها به طرح زوج یا فرد شناخته شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا قرار بود با اجرای طرح نوبتی کردن تردد خودروها در محدوده مرکزی شهر تهران یا همان زوج و فرد، محدودیت تردد دیگری با هدف کاهش حجم ترافیک که دلیل اصلی آلودگی بیش از حد هوای کلانشهر تهران بود اجرا شود اما گذشت زمان و اجرای این طرح که همه جوانب آن در نظر گرفته نشده بود، ترافیک تهران را با چالش های متعدد دیگری همچون پدیده افزایش سرانه مالکیت خودرو، افزایش میل استفاده از موتور سیکلت ، ایجاد شغل های کاذب موتورسیکلت محور و… روبرو کرد که حالا حل هر کدام از این معضل های زاییده شده از زوج و فرد، نیازمند نسخه درمانی جداگانه است.

مسئولان امر خیلی زود متوجه شدند که طرح نوبتی کردن تردد در تهران جوابگو نیست اما ترجیح دادند که کج دار و مریض این طرح را ادامه دهند تا شاید طرحی بهتر برای جایگزینی آن پیدا کنند تا اینکه بررسی های دانشگاهی نیز مهر تأییدی بر ناموفق بودن طرح زوج یا فرد زد و نشان داد به جای تردد نوب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خداحافظ «زوج و فرد»!

خداحافظ «زوج و فرد»!