مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 تیر 1398 ساعت 12:432019-06-24سياسي

نسبت دانشجو به هیات علمی تمام وقت وزارت بهداشت اعلام شد


وضعیت فعلی نسبت دانشجو به استاد در زیرنظامهای آموزشی بررسی شد، نسبت دانشجو به استاد در دانشگاه آزاد یک به 50 و دانشگاه غیرانتفاعی یک به 116 است که با نسبت مطلوب برنامه ششم فاصله بسیار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی وضعیت فعلی نسبت دانشجو به استاد در زیر نظام های آموزش عالی اعلام شد و بر اساس این گزارش، نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه آزاد یک به 50 و در مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی یک به 116 است و این نسبت تا نسبت مطلوب در برنامه ششم، که 43 دانشجو به ازای یک عضو هیئت علمی بوده، فاصله زیادی دارد.

برخی نسبت های مطلوب برنامه ششم توسعه تا 1400 براساس جدول مذکور، قرار است نسبت دانشجو به هیئت علمی تمام وقت در تمام دستگاه های متولی آموزش عالی در کشور کاهش پیدا کند.

به طوری که این نسبت در مجموعه دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های غیردولتی به ترتیب 20، 10، 43 نفر دانشجو به ازای هر عضو هیئت علمی تمام وقت برسد.

ارقام مندرج در جدول مذکور از این حیث حائز اهمیت است که هرقدر نسبت دانشجو به استاد کمتر باشد، کیفیت آموزش از منظر این شاخص بالاتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسبت دانشجو به هیات علمی تمام وقت وزارت بهداشت اعلام شد

نسبت دانشجو به هیات علمی تمام وقت وزارت بهداشت اعلام شد