مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 تیر 1398 ساعت 11:082019-07-04فرهنگي

راه اندازی رشته زبان و ادبیات کردی اقدامی تاریخی بود


راه اندازی رشته زبان و ادبیات کردی اقدامی تاریخی بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این پژوهشگر کرد در آیین اختتامیه کنگره بین المللی مشاهیر کرد با تقدیر از برگزارکنندگان این کنگره اظهار کرد: یکی از بزرگترین دستاوردهای این کنگره بازگشت هنرمند بزرگ کرد مظهر خالقی است.

بازگشت او بازگشت موسیقی کردی، بازگشت اخلاق هنری و بازگشت کسی است که طی 40 سال دوری از وطن اقدام به گردآوری بزرگترین آرشیو موسیقی کردی کرد و این را اثبات می کند که کسانی که خدمتگذار مردم هستند در هیچ کادر سیاسی نمی گنجند.

او افزود: ما کردها با همه ملل و کشورها در تعامل و خدمتگزار ملت خود هستیم.

سلطانی در ادامه به فارغ التحصیلی اولین گروه از دانشجویان زبان و ادبیات کردی اشاره و بیان کرد: به اتمام رساندن این مقطع از رشته زبان و ادبیات کردی نشان داد جوانان کرد بیش از جوانان سایر اقوام برای حفظ زبان و فرهنگ خود می کوشند.

او تصریح کرد: راه اندازی رشته زبان و ادبیات کردی اقدامی تاریخی بود و فارغ التحصیلی نخستین گروه دانشجویان کاری تاریخی و بی نظیر بوده و چنان کار برجسته ای است که تا همیشه بر قله کار و همت می درخشد و نمی توان آن را نادیده انگاشت.

سلطانی ادامه داد: کردها علی رغم سه هزار سال سرکوب و تحمل ظلم، از علم و اندیشه و فرهنگ غافل نبوده اند و این مهم موجب درخشش نام آن ها بر قله


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی رشته زبان و ادبیات کردی اقدامی تاریخی بود

راه اندازی رشته زبان و ادبیات کردی اقدامی تاریخی بود