مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 تیر 1398 ساعت 10:332019-07-07فرهنگي

برگزاری کنگره سراسری شعر کردی «هانا» در ایلام


مسئول آفرینش های ادبی حوزه هنری ایلام از برگزاری نخستین کنگره سراسری شعر کردی جنوبی «هانا» در ایلام در روزهای 17 و 18 تیر خبر داد.

- مسئول آفرینش های ادبی حوزه هنری ایلام از برگزاری نخستین کنگره سراسری شعر کردی جنوبی هانا در ایلام در روزهای 17 و 18 تیر خبر داد.

فرهاد شاهمرادیان در گفت وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: این نخستین کنگره ای است که معطوف به ادبیات، شعر و موسیقی کردی و به طور کامل بومی است و خوشحالیم که حوزه هنری ایلام توانست به مطالبه علاقه مندان به این حوزه پاسخ دهد.

او با اشاره به فعالیت های حوزه هنری ایلام در پاسداشت شعر و ادب کردی گفت: هر هفته کارگاه شعر کردی در حوزه هنری برگزار می شود و کتاب های خوبی هم در زمینه شعر و ادبیات کردی به چاپ رسیده که این فعالیت ها پشتوانه بسیار خوبی برای برگزاری چنین کنگره ای است.

مسئول آفرینش های ادبی حوزه هنری ایلام بیان کرد: نخستین کنگره سراسری شعر کردی جنوبی هانا با حضور 32 شاعر صاحب عنوان و دارای تألیف در دو نوبت عصر در روزهای دوشنبه و سه شنبه 17 و 18 تیر برگزار خواهد شد و این عزیزان آخرین سروده های خود را خواهند خواند.

شاهمرادیان از اجرای موسیقی توسط گروه موسیقی کردی رازان در طول این دو روز خبر داد و گفت: مجری این برنامه ادبی دکتر حبیب الله بخشوده خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری کنگره سراسری شعر کردی «هانا» در ایلام

برگزاری کنگره سراسری شعر کردی «هانا» در ایلام