مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 تیر 1398 ساعت 08:232019-07-14پزشكي

شناسایی 3 مورد مشکوک به تب کریمه کنگو در کهگیلویه و بویراحمد


رییس گروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی سال جاری سه مورد مشکوک به تب کریمه کنگو در استان داشتیم که پس از انجام آزمایش و ارسال آنها به تهران، - جواب منفی بود.

محسن رضاییان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: تب خونریزی کننده کریمه کنگو یک بیماری مشترک انسان و حیوان است که به وسیله نوعی کنه از جنس هیالوما انتقال پیدا می کند.

وی بیان کرد: این بیماری مختص حیوانات است اما از طریق حیواناتی مثل گاو، گوسفند، خرگوش صحرایی، بز و جوجه تیغی قابل انتقال به انسان است.

رییس گروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص راه های انتقال این بیماری به انسان خاطرنشان کرد: بیماری تب کریمه کنگو از طریق گزش کنه آلوده یا له کردن کنه آلوده، تخم کنه، تماس با خون و بافت بیماران و در بیمارستان ها از طریق ترشحات بیماران و وسایل مورد استفاده در ارتباط با بیماران مبتلا به انسان انتقال می یابد.

رضاییان تصریح کرد: علائم بالینی این بیماری طی چهار مرحله ظاهر می شود، دوره کمون و مخفی معمولاً یک تا سه روز طول می کشد از وقتی که ویروس وارد بدن می شود تا وقتی که علائم ظاهر شود و حداکثر 9 روز است، مرحله دوم قبل از خونریزی یک تا هفت روز به طور متوسط سه روز طول می کشد علائم شامل سر درد شدید، تب و لرز، درد عضلانی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 3 مورد مشکوک به تب کریمه کنگو در کهگیلویه و بویراحمد

شناسایی 3 مورد مشکوک به تب کریمه کنگو در کهگیلویه و بویراحمد