مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 تیر 1398 ساعت 12:282019-07-22سياسي

مروری بر عملکرد کمیته امداد در دوران «فتاح»


کمیته امداد نهادی که در راستای حمایت و پشتیبانی محرومان و نیازمندان و توانمندسازی آنها در اسفند 1357 با دستور روح الله خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی تاسیس شد؛ - کمیته امداد نهادی که در راستای حمایت و پشتیبانی محرومان و نیازمندان و توانمندسازی آنها در اسفند 1357 با دستور روح الله خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی تاسیس شد؛ هرچند سبقه ایجادش به سال های قبل از انقلاب و حدودا سال 1342 می رسد؛ زمانی که تعدادی از انقلابیون نهضت اسلامی و همرزمان حضرت امام (ره) از طرف معظم له مامور رسیدگی به خانواده زندانیان سیاسی را بر عهده داشتند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اقدامات حمایتی و امدادی این گروه که در دو سال آخر حکومت پهلوی به اوج خود رسیده بود با پیروزی انقلاب در اولویت برنامه های نظام قرار گرفت به طوری که 22 روز پس از پیروزی انقلاب به عنوان دومین نهاد انقلابی در 14 اسفند 57 با صدور حکم از سوی امام خمینی (ره) تاسیس شد.

اساسنامه اولیه این نهاد در سال 66 تنظیم و توسط امام راحل تایید شد و سپس در سال 1380 پس از بازنگری توسط مقام معظم رهبری تایید شد.

در طول چهار دهه از فعالیت نام چهره هایی همچون مرحوم حبیب الله عسگراولادی و مرحوم سید رضا نیری با نام کمیته امداد گره خورده است، مرحوم عسگراولادی رییس شورای مرکزی بود و مرحوم نیری نیز به مدت 30 سال از سال 1357 تا 138


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مروری بر عملکرد کمیته امداد در دوران «فتاح»

مروری بر عملکرد کمیته امداد در دوران «فتاح»