مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مرداد 1398 ساعت 11:182019-07-30سياسي

رییس دولت کاتالونیا 2500 یورو جریمه شد


اداره مرکزی انتخابات اسپانیا علیه رییس دولت منطقه ای کاتالونیا به خاطر توهین به ماده 155 قانون اساسی این کشور مبلغ 2500 یورو جریمه نقدی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، یوآخیم تورا، رییس دولت منطقه ای کاتالونیا در حالی به پرداخت این جریمه نقدی محکوم شد که ماده 155 قانون اساسی اسپانیا را زشت و نادرست توصیف کرده و کارلس پوجدمون، رهبر جدایی طلب این منطقه را که رهبری همه پرسی غیرقانونی 2017 برعهده داشت، رییس دولت منطقه ای کاتالونیا اعلام کرده است.

ماده قانون مذکور، به دولت مادرید اجازه می دهد تا در امور داخلی کاتالونیا دخالت کند.

ماریانو راخوی، نخست وزیر سابق اسپانیا این ماده را برای انحلال پارلمان کاتالونیا و پس از آن اجرایی کرد که دولت این منطقه همه پرسی غیرقانونی برای استقلال در اکتبر 2017 برگزار کرد.

کارلس پوجدمون و شش تن دیگر از سیاستمداران کاتالونیایی پس از پیگرد قانونی بابت برگزاری این همه پرسی از کشور گریخه اند اما 12 تن دیگر در مادرید دادگاهی شدند.

اداره مرکزی انتخابات اسپانیا در بیانیه ای خطاب به یوآخیم تورا، اعلام کرد که وی قانون اصلی انتخابات را نقض کرده و صحبت هایش به نفع روند جدایی طلبی است که از سوی احزاب سیاسی حمایت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس دولت کاتالونیا 2500 یورو جریمه شد

رییس دولت کاتالونیا 2500 یورو جریمه شد