مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 مرداد 1398 ساعت 14:482019-08-02سياسي

ایران شرط عمره و حقوق شهدای مسجدالحرام و منا را به عربستان گوشزد کرد


رییس سازمان حج ایران در دیدار با وزیر حج عربستان، اقدامات موثرتر این کشور را برای پیگیری حقوقی شهدای مسجدالحرام و منا خواستار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علیرضا رشیدیان سال گذشته اطلاع داد: با اینکه وزیر حج عربستان اعلام کرده بود چک دیه شهدای مسجدالحرام کشیده شده و به نمایندگی این کشور در سازمان ملل تحویل داده شده است، اما نماینده عربستان از وجود چنین چکی اعلام بی اطلاعی می کند.

سال 94، در جریان مناسک حج 11 زائر ایرانی بر اثر سقوط جرثقیل در مسجدالحرام جان خود را از دست دادند و 15 زائر دیگر از ایران مصدوم شدند.

دولت عربستان از همان ابتدا با محکوم کردن پیمانکار طرح توسعه مسجدالحرام که جرثقیل هارا کار گذاشته بود اعلام کرد غرامت این حادثه به زائران آسیب دیده پرداخت می شود.

اما در آن حج، فاجعه منا رخ داد که از ایران 464 زائر دیگر جان خود را از دست دادند، عربستان هنوز مسؤولیت این حادثه را نپذیرفته است.

رشیدیان در این باره گفته بود: احقاق حقوق خانواده های شهدای منا هنوز به سرانجام نرسیده و منتظر هستیم تا طرف سعودی حقوق شرعی خانواده ها را نه تنها نسبت به شهدای ایرانی بلکه نسبت به همه شهدای منا اعمال کند.

رییس سازمان حج کشورمان که در جریان حج با محمد صالح بن طاهر بنتن ، وزیر حج عربستان دیدار داشته است با اشاره به طرح موضوع برقراری دوباره عم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران شرط عمره و حقوق شهدای مسجدالحرام و منا را به عربستان گوشزد کرد

ایران شرط عمره و حقوق شهدای مسجدالحرام و منا را به عربستان گوشزد کرد