مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 شهریور 1398 ساعت 10:332019-08-28فرهنگي

واکنش یک تشکل صنفی مستند به انتخاب اسکاری سینمای ایران


هیات مدیره انجمن مستندسازان سینمای ایران درباره انتخاب فیلم «در جستجوی فریده» به عنوان نماینده سینمای ایران در جایزه اسکار بیانیه ای را منتشر کرد.

- هیات مدیره انجمن مستندسازان سینمای ایران درباره انتخاب فیلم در جستجوی فریده به عنوان نماینده سینمای ایران در جایزه اسکار بیانیه ای را منتشر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در متن این بیانیه آمده است: انتخاب فیلم مستند در جستجوی فریده به عنوان نماینده ی سینمای ایران در مراسم اسکار امسال به خودی خود و بی هیچ پیشینه و قضاوتی، اتفاقی فرخنده و ارزشمند به نظر می آید و مستحق تبریک فراوان به عوامل فیلم و سینمای مستند کشور است.

اما فارغ از اینکه جشنواره ها و جوایز در طول چند دهه عمر سینمای بالنده ی مستند کشورمان نه هدف و متر و معیار که بهانه و وسیله ای برای شناساندن و رساندن فیلم های مستند به دست مخاطبینش بوده، انتخاب یک فیلم مستند برای اولین بار پس از انقلاب، آن هم توسط هیات انتخابی عمدتا دور از سینمای مستند، جای تامل و تعمق فراوان دارد .

آیا این انتخاب نقطه ی عطفی در رویکرد و نگرش مدیران و هیات های انتخاب دربارهی فیلم مستند است؟ آیا برخی مدیران دست از تصمیمات عوام پسند برداشته اند و استراتژی های دورنگرانه تری پیدا کرده و به اهمیت فیلم مستند در دنیای سینما دست یافته اند؟ آیا می توان امید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش یک تشکل صنفی مستند به انتخاب اسکاری سینمای ایران

واکنش یک تشکل صنفی مستند به انتخاب اسکاری سینمای ایران