مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 شهریور 1398 ساعت 12:032019-08-31بين الملل

واکنش اتحادیه عرب به تصمیم هندوراس برای افتتاح دفتر دیپلماتیک در قدس اشغالی


اتحادیه عرب تصمیم هندوراس در خصوص افتتاح دفتر نمایندگی دیپلماتیک در شهر قدس اشغالی را محکوم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از الیوم السابع، اتحادیه عرب با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن تصمیم هندوراس در خصوص افتتاح دفتر نمایندگی دیپلماتیک در شهر قدس اشغالی، اعلام کرد که این تصمیم به منزله مقدمه ای برای انتقال سفارت این کشور از تل آویو به شهر قدس اشغالی است.

اتحادیه عرب همچنین اعلام کرد: موضع هندوراس با قوانین بین المللی و اجماع نظر جهانی در خصوص قدس به عنوان اراضی اشغال شده در سال 1967 در تضاد است.

اتحادیه عرب از رییس جمهور هندوراس خواست تا در موضع کشورش در خصوص این مسئله خطرناک که اهمیت چشمگیری نه تنها در جهان عرب بلکه برای تمام مسلمانان جهان دارد، بازنگری کند.

پیشتر وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که رییس جمهور هندوراس عصر امروز (شنبه) در سفری سه روزه عازم اراضی اشغالی می شود.

از سوی دیگر، صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) اعلام کرد: به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسراییل اقدامی غیرقانونی و به منزله بی ارزش شمردن اصول اساسی قوانین بین المللی است.

عریقات در واکنش به تصمیم هندوراس جهت افتتاح دفتر نمایندگی دیپلماتیک در قدس و تصمیم جمهوری نائورو مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش اتحادیه عرب به تصمیم هندوراس برای افتتاح دفتر دیپلماتیک در قدس اشغالی

واکنش اتحادیه عرب به تصمیم هندوراس برای افتتاح دفتر دیپلماتیک در قدس اشغالی