مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 شهریور 1398 ساعت 11:182019-09-03بين الملل

صنعت فسفات سوریه؛ غنیمت جنگی روسیه


نشریه فایننشال تایمز گزارش داد، یک شرکت تحت کنترل دوست نزدیک رییس جمهوری روسیه صنعت کودهای فسفات کشور سوریه را در اختیار خود گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فایننشال تایمز در گزارشی درباره افزایش نقش روسیه در تقویت صنایع مختلف سوریه در دوره بعد از جنگ داخلی در این کشور می نویسد: در نزدیکی یک کارخانه تولید کود در نزدیکی شهر حمص سوریه، چندین تن از نیروهای مسلح روسی در حال گشت زنی بوده و از یکی از عناصر کلیدی صنعت مهم کودهای فسفات در سوریه محافظت می کنند.

تصمیم ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه برای حمایت کردن از بشار اسد، رییس جمهوری سوریه در جنگ داخلی باعث تغییر سرنوشت ساز جریان این جنگ به نفع بشار اسد شد؛ حالا کارخانه مذکور در حمص نشان می دهد که مسکو در ازای این حمایتش دارد چه چیزی دریافت می کند: یک جای پای پرسود در یکی از صنایع کلیدی و راهبردی سوریه.

برآورد شده که سوریه یکی از بزرگترین ذخایر فسفات جهان را در اختیار دارد؛ ماده ای که برای تولید کودهای کشاورزی اهمیتی کلیدی دارد.

اکنون شرکتی متعلق به گنادی تیمچنکو، یک الیگارش روسی و دوست صمیمی ولادیمیر پوتین، ظاهرا در حال تسلط یافتن هر چه بیشتر بر این صنعت در سوریه است.

یک رسانه دولتی سوریه در مارس 2018 گزارش کرد، مجلس خلق این کشور قرار است یک قرارداد را برای شرکت تیمچنکو موسو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنعت فسفات سوریه؛ غنیمت جنگی روسیه

صنعت فسفات سوریه؛ غنیمت جنگی روسیه