مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 شهریور 1398 ساعت 11:182019-09-07سياسي

مراسم آیینی نخل پوشان در نطنز برگزار شد


همزمان با شب هفتم ماه محرم، مراسم آیینی نخل پوشان در کوی مزرعه خطیر نطنز برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، همزمان با شب هفتم محرم الحرام، بر اساس یک سنت دیرینه مراسم آیینی نخل پوشان در کوی مزرعه خطیر نطنز برگزار شد.

در این مراسم که هرسال شب هفتم محرم الحرام برگزار می شود، پیرغلامان با پوشیدن لباس های عزا و در دست داشتن شمع و پرچم به همراه سینه زنی جوانان و نوای سنج و دمام، نخل قدیمی کوی مزرعه خطیر را سیاه پوش می کنند.

در همین خصوص جواد رجبی، رییس هیئت حضرت ابوالفضل العباس(ع) کوی مزرعه خطیر نطنز به خبرنگار ایسنا، گفت: در شب هفتم محرم، طبق یک سنت 200 ساله نخل قدیمی کوی مزرعه خطیر نطنز سیاه پوش می شود.

وی افزود: در ابتدای مراسم نخل بدون پوشش داخل حسینیه به همت جوانان به حرکت در می آید و با نوحه و نوای سنج و دمام همراه است که پشت سر نخل پیرغلامان حسینی این هیئت حرکت می کنند.

رییس هیئت کوی مزرعه خطیر نطنز، گفت: سپس نخل را میان حسینیه قرار داده و پیرغلامان، سیاه پوش شدن نخل را انجام داده و جوانان نیز اطراف حسینیه ایستاده و به سینه زنی مشغول می شوند.

وی تصریح کرد: سپس صبح روز هفتم محرم، نخل را به همراه دسته سینه زنی به سمت حسینیه مرکز شهر نطنز حرکت داده و بعد از چرخاندن در حسینیه، در جایگاه مخصوص در حسینیه مرکز شهر نطنز به عنوان گرو و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراسم آیینی نخل پوشان در نطنز برگزار شد

مراسم آیینی نخل پوشان در نطنز برگزار شد