مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 مهر 1398 ساعت 10:532019-09-23بين الملل

توافق آمریکا با طالبان یا امارت اسلامی افغانستان؟!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محسن پاک آیین عضو شورای راهبری مجمع جهانی صلح اسلامی و سفیر سابق ایران در آذربایجان، طی یادداشتی به مناسبت روز جهانی صلح نوشت: - بنظر می رسد علیرغم حملات رسانه ای آمریکا و طالبان علیه یکدیگر، طرفین در مورد آینده افغانستان به توافق رسیده باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محسن پاک آیین عضو شورای راهبری مجمع جهانی صلح اسلامی و سفیر سابق ایران در آذربایجان، طی یادداشتی به مناسبت روز جهانی صلح نوشت: بنظر می رسد علیرغم حملات رسانه ای آمریکا و طالبان علیه یکدیگر، طرفین در مورد آینده افغانستان به توافق رسیده باشند.

مذاکرات به اصطلاح صلح، با نقش آفرینی زلمای خلیل زاد پیش می رود و اقدامات تروریستی طالبان علیه نیرو های خارجی و اظهارات ترامپ، اگرچه ممکن است موجب تاخیر در اجرایی شدن توافقنامه صلح شود، اما اراده طرفین بر عدم توقف این روند استوار است.

در این رابطه موارد زیر قابل تامل است.

در متن توافقنامه که به رویت اشرف غنی رییس جمهور افغانستان نیز رسیده، از توافق دولت آمریکا با امارت اسلامی افغانستان (نه طالبان) صحبت شده است.

در واقع آمریکا، موجودیت امارت اسلامی افغانستان را پذیرفته است و بنظر می رسد قصد دارد این امارت با ماهیت وهابی سلفی و رویکرد تروریستی را به نیابت از خود در اف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق آمریکا با طالبان یا امارت اسلامی افغانستان؟!

توافق آمریکا با طالبان یا امارت اسلامی افغانستان؟!