مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 مهر 1398 ساعت 15:232019-09-24فرهنگي

یادگار استاد اصلاحی، منش و اجراهای ارزشمند اوست


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تربت جام با اشاره به درگذشت برات علی اصلاحی، هنرمند پیشکسوت موسیقی گفت: اجراهای ارزشمند این هنرمند پیشکسوت در کنار منش، - اخلاق و مناعت طبع، خاطرات ماندگاری را به جا گذاشت و کارنامه درخشانی از وی به یادگار خواهد ماند؛ صبح امروز این هنرمند برجسته سرنانواز در قطعه هنرمندان بهشت نبی شهرستان تربت جام به خاک سپرده شد.

حسین حیدربیگی در گفت وگو با ایسنا، بیان کرد: خبر درگذشت هنرمند عزیزمان که از مفاخر ارزشمند موسیقی مقامی و نوازنده سرنا بود موجب تاسف فراوان شد.

آن مرحوم همگام با سایر هنرمندان نام آشنای خراسان بزرگ همچون استاد روانشاد غلام علی نینواز، عمر پر برکت خود را در راه صیانت از موسیقی بومی و مقامی و بازی های آیینی حوزه کهن فرهنگی سپری و شاگردانی شایسته تربیت کردند.

وی ادامه داد: بی گمان نام و یاد ایشان در تاریخ هنر کشور ثبت و ضبط خواهد شد و تربیت یافتگان مکتب استاد، راه خدمت به فرهنگ و هنر ایران اسلامی را ادامه خواهند داد.

حیدربیگی خاطرنشان کرد: استاد برات علی اصلاحی در تاریخ 29 اسفند1347 در روستای محمودآباد سفلی تربت جام متولد شده بود.

این استاد گرانقدر از چندماه گذشته به دلیل بیماری ریوی در بیمارستان بستری بود و پس از تحمل درد و رنج ناشی از بیماری صبح اول مهرماه دار فانی را وداع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادگار استاد اصلاحی، منش و اجراهای ارزشمند اوست

یادگار استاد اصلاحی، منش و اجراهای ارزشمند اوست