مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 مهر 1398 ساعت 16:232019-09-25اقتصادي

7هزار قالیباف در قم، بیمه هستند


مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم گفت: 7 هزار قالیباف در قم، بیمه هستند که هزینه 80 درصد آن را دولت و 20 درصد بیمه را خودشان پرداخت می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، علی اصغر دادخواه ظهر امروز در اولین جلسه کارگروه فرش استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری عنوان کرد: در سطح کشور 600هزار نفر از قالیبافان تحت پوشش خدمات بیمه ای هستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم افزود: در این راستا، 7 هزار قالیباف در قم، بیمه هستند که هزینه 80 درصد آن را دولت و 20 درصد بیمه را خودشان پرداخت می کنند.

وی اظهار کرد: بازرسان تامین اجتماعی، با بازدید از مراکز بافت فرش، نظارت دقیقی بر فعالیت افراد در تولید فرش دارند تا مانع از تخلفات شوند.

دادخواه گفت: بخشی از حق بیمه قالیبافان بر عهده دولت است و هر ماه حدود 300 میلیارد تومان هزینه حق بیمه تامین اجتماعی قالیبافان پرداخت می شود.

وی افزود: اگر قالیبافی نتواند حق بیمه را به موقع پرداخت کند، بیمه او به طور اتوماتیک بعد از سه ماه متوالی در عدم پرداخت قطع می شود.

در این جلسه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به صادرات 70 میلیون دلاری فرش دستباف استان قم عنوان کرد: با وجود تحریم، صادرات فرش، ارز زیادی برای کشور داشته است البته باید سازوکارهایی برای افزایش صادرات اندیشیده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7هزار قالیباف در قم، بیمه هستند

7هزار قالیباف در قم، بیمه هستند