مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 مهر 1398 ساعت 04:332019-09-26اجتماعي

پرواز پهپادی در گردباد دیو گرد و خاک برای شناخت طوفان های مریخی


گردبادهای دیو گرد و خاک (Dust devils) ممکن است برخی مواقع در بیابان های روی کره زمین رخ دهند اما این گردبادهای قوی همیشه در سراسر مریخ وجود دارند.

- پرواز پهپادی در گردباد "دیو گرد و خاک" برای شناخت طوفان های مریخی عکس دریافتی است گردبادهای "دیو گرد و خاک"(Dust devils) ممکن است برخی مواقع در بیابان های روی کره زمین رخ دهند اما این گردبادهای قوی همیشه در سراسر مریخ وجود دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، تنوره دیو یا دیو گردوخاک نوعی گردباد است و به یک ستون هوای متلاطم ضعیف گویند که حرکت دورانی دارد.

اکنون پژوهشگران تصمیم گرفته اند تا این گردبادهایی که در زمین رخ می دهند را بررسی کنند تا اطلاعات بیشتری درباره آب و هوای روی مریخ به دست آورند.

دانشمندان اکنون در حال بررسی مشکلات موجود در زمین با استفاده از پهپاد مجهز به دوربین و سایر ابزارهای سبک برای اندازه گیری میزان موادی که این گردبادها حمل می کنند، هستند.

محققان بر این باورند با ثبت دما و فشار این گردبادها می توانند درک بهتری از گردباد دیو گرد و خاک موجود در سیاره سرخ و چگونگی تأثیر آنها بر آب و هوای آنجا به دست آورند.

میزان پیشروی گردباد دیو گرد و خاک در مریخ می تواند به اندازه گردبادهای زمینی باشد و ممکن است ارتفاع آنها بیش از 330 پا(100 متر) باشد و تا 12 مایل (19 کیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرواز پهپادی در گردباد دیو گرد و خاک برای شناخت طوفان های مریخی

پرواز پهپادی در گردباد دیو گرد و خاک برای شناخت طوفان های مریخی