مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 مهر 1398 ساعت 07:072019-10-02اقتصادي

جزیره ای که وسعت آلودگی پلاستیکی در دریاها را نشان می دهد


مطالعه روی یک جزیره دورافتاده در جنوب اقیانوس اطلس به آشکار کردن ابعاد معضل زباله های پلاستیکی در اقیانوس های زمین کمک کرده است.

- جزیره ای که وسعت آلودگی پلاستیکی در دریاها را نشان می دهد مطالعه روی یک جزیره دورافتاده در جنوب اقیانوس اطلس به آشکار کردن ابعاد معضل زباله های پلاستیکی در اقیانوس های زمین کمک کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این بررسی ها معلوم شده که حدود 75 درصد بطری های پلاستیکی که با آب به سواحل این جزیره به نام این اکسسیبل (به معنی غیرقابل دسترسی) می افتند از آسیا آمده و اکثرا در چین تولید شده اند.

محققان گفته اند که بیشتر بطری ها اخیرا تولید شده و این نشانه آن است که احتمالا از کشتی ها به دریا ریخته شده اند.

تیم محققان از آفریقای جنوبی و کانادا که گزارش خود را در نشریه اقدامات آکادمی ملی علوم منتشر کرده اند گفتند: تاکنون فرض بر این بود که بیشتر پلاستیکی که در دریا پیدا می شود با گذر زمان از خشکی ها به آب های زمین وارد می شود اما دانشمندان اکنون می گویند که شواهد، موید این فرضیه نیست و به نظر می رسد حجم قابل توجهی از این زباله ها به تازگی و از کشتی ها به دریاها ریخته شده اند.

پیتر رایان، نویسنده ارشد این مقاله و مدیر موسسه آفریقایی پرنده شناسی فیتزپاتریک در دانشگاه کیپ تاون گفت: سال گذشته وقتی در این جزیره بود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزیره ای که وسعت آلودگی پلاستیکی در دریاها را نشان می دهد

جزیره ای که وسعت آلودگی پلاستیکی در دریاها را نشان می دهد