مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 مهر 1398 ساعت 12:272019-10-05اقتصادي

کاهش هزینه اجتماعی حذف یارانه پردرآمدها با افزایش دقت در شناسایی دهک های درآمدی


یک اقتصاددان با اشاره به ضرورت اجرای کامل و بدون فوت وقت تبصره 14 قانون بودجه کل کشور گفت: افزایش دقت در شناسایی دهک های درآمدی و بررسی درخواست معترضین به حذف یارانه نقدی خود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، قانون هدفمندی یارانه ها در سال 1388، به منظور اصلاح قیمتی حامل های انرژی نسبت به قیمت مرجع فوب خلیج فارس و بازتوزیع بخشی از وجوه حاصل از اجرای آن به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و از 27 آذرماه سال 1389 عملیاتی شد.

زمانی از قانون یاد شده به عنوان جراحی بزرگ اقتصاد ایران یاد می شد لکن، دیر نپایید، عدم تمکین از قانون، اجرای ناقص آن و عدم توجه به بسترهای نهادی و ساختاری، این مهم را تبدیل به یک معضل و چالش نمود.

پس از گذشت بیش از 4 سال از اولین تکلیف قانونی مجلس، شهریور امسال با توجه به تاکید مجدد مجلس بر الزام دولت به حذف سه دهک بالایی جامعه، دولت یارانه قریب به 160 هزار خانوار از دهک های بالای درآمدی را واریز نکرد.

*اجرای قانون هزینه اجتماعی در پی نخواهد داشت امیر عزیزی اقتصاددان و کارشناس سازمان برنامه و بودجه کشور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه زمان بررسی پیشنهاد حذف یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی، کلیه ملاحظات سیاسی و اجتماعی احتمالی در نظر گرفته شده است، گفت: میزان یارانه نقدی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش هزینه اجتماعی حذف یارانه پردرآمدها با افزایش دقت در شناسایی دهک های درآمدی

کاهش هزینه اجتماعی حذف یارانه پردرآمدها با افزایش دقت در شناسایی دهک های درآمدی