مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 مهر 1398 ساعت 14:392019-10-05سياسي

مسئولان باید بسترساز خلق آثار قرآنی باشند


مدیر مدرسه اسلامی هنر قم با تاکید بر اینکه هدف ما احیای خط نسخ و ثلث ایرانی در کتابت قرآن است، گفت: مسئولان باید با بسترسازی در فضای هنر، شرایطی فراهم کنند تا پس از این خلق آثار قرآنی برای هنرمندان امکان پذیر باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از ستاد چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم حجت الاسلام سید محمد حسین نواب با اشاره به فعالیت مدرسه کتابت قرآن کریم، افزود: مدرسه کتابت قرآن کریم یکی از زیر مجموعه های مدرسه اسلامی هنر است که از سال گذشته شروع به فعالیت کرده و در برون سپاری امور کتابت قرآن کریم به همکاری با اداره کل اوقاف مشغول است.

وی ادامه داد: مدرسه کتابت قرآن کریم در حاشیه مسابقات ملی قرآن، اقدام به برگزاری اولین دوره از مسابقات کتابت قرآن کریم در دو بخش کتابت فاخر و کتابت جوانان داشته است.

رییس هیات مدیره مدرسه کتابت قرآن کریم، تصریح کرد: وظیفه اصلی مدرسه کتابت قرآن کریم، احیای خط نسخ و ثلث ایرانی است، خط نسخی که اکنون در دست ما قرار داد و در قرآن عثمان طاها نوشته شده است، خط عثمانی است، این خط بیش از 200 سال قبل از ایران به حکومت عثمانی یا همان ترکیه امروزی رفته است.

وی اضافه کرد: عثمانی ها خط نسخی که از ایران گرفته بودند را پرورش دادند و قرآن عثمان طاها با این خط نوشته شد و پس از چاپ انبوه، قرآن اکثر خانه های ایر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسئولان باید بسترساز خلق آثار قرآنی باشند

مسئولان باید بسترساز خلق آثار قرآنی باشند