مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 مهر 1398 ساعت 14:312019-10-06دانش

خروج سالانه 180 هزار تحصیل کرده از کشور صحت ندارد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری؛ یکی از نکات مهم پیرامون موضوع مهاجرت نخبگان، - اگر سالانه 180 هزار نفر با تحصیلات عالی از ایران خارج شوند، فقط در ده سال نزدیک به 1.

8 میلیون نفر مهاجر تحصیلکرده ایرانی باید در جهان مشغول فعالیت باشند! به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری؛ یکی از نکات مهم پیرامون موضوع مهاجرت نخبگان، تأکید زیاد مغلطه گران در طرح ادعا های بی پایه و اساس البته با شانتاژ بالای رسانه ای است بطوریکه بعضاً اعداد و ارقامی از سوی این افراد و گروه ها بیان می شود که با منطق و مقتضیات کنونی کشور همخوانی ندارد.

به عنوان نمونه، در یکی از ادعای مطروحه ذکر می شود: سالانه تا 180 هزار نفر با تحصیلات عالیه از ایران مهاجرت می کنند .

این عدد هیچ تطابقی با منطق جمعیتی کشور ایران ندارد؛ به عبارت دیگر، اگر سالانه 180 هزار نفر با تحصیلات عالی از ایران خارج شوند، فقط در ده سال نزدیک به 1.

8 میلیون نفر مهاجر تحصیلکرده ایرانی باید در جهان مشغول فعالیت باشند! در حالیکه طبق آمار رسمی حداکثر تعداد دانشجویان بین المللی ایرانی در خارج از کشور در سال های اخیر 52 هزار نفر بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروج سالانه 180 هزار تحصیل کرده از کشور صحت ندارد

خروج سالانه 180 هزار تحصیل کرده از کشور صحت ندارد