مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 مهر 1398 ساعت 16:322019-10-06اقتصادي

نیمی از عملکرد کیفی سازمان عشایر مربوط به خراسان رضوی است


مدیر کل امور عشایر سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: با وجود اینکه سه درصد جمعیت عشایر در استان ما قرار دارد اما بیش از 50 درصد عملکرد کیفی سازمان عشایر در خصوص ساماندهی دام، - تامین علوفه و جذب تسهیلات مربوط به استان خراسان رضوی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد نبوی فرد در نشست خبری روز روستا و عشایر در سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی اظهار کرد: در 100 سال گذشته حدود 75 درصد از جمعیت ایران را روستاییان و عشایر تشکیل می دادند که به نوعی نقش موثری در تولید دارند و تنها 25 درصد از جمعیت ایران شامل جمعیت شهری بود، این به این معنا بود که سه برابر مصرف کنندگان تولید داشتیم اما امروز برعکس شده و 50 درصد از جمعیت از نظر تامین ارزاق عمومی به مشکل خواهند خورد.

وی افزود: عشایر در حال حاضر در ایران یک و نیم درصد از جمعیت کل کشور را تشکیل می دهند و یک میلیون عشایر یا به تعبیری 213 هزار خانواده را شامل می شود، این جمعیت اندک 200 هزار تن گوشت قرمز مصرفی ایران را تهیه می کند و 25 درصد نیاز گوشت قرمز کشور توسط عشایر تامین می شود، براساس آمار هر نفر از عشایر نیاز گوشت 16 نفر مصرف کننده را تامین می کند.

مدیر کل امور عشایر سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی بیان کرد: در خراسان رضوی بالغ بر 35 هزار و 725 نفر عشایر و یا به تعبیری هفت هزار و 145 خانواد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیمی از عملکرد کیفی سازمان عشایر مربوط به خراسان رضوی است

نیمی از عملکرد کیفی سازمان عشایر مربوط به خراسان رضوی است