مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 مهر 1398 ساعت 06:042019-10-08فناوري

بایدها و نبایدهای حضور کودکان در فضای مجازی


شبکه های اینترنتی در کنار مزایای بی شمارش، معایبی نیز دارد که عدم آشنایی کامل با فضای مجازی می تواند آسیب هایی را برای خانواده ها به بار آورد بنابراین جایگاه خانواده به عنوان مهم ترین واحد اجتماعی، - فن آوری های اطلاعات و ارتباطات، ظهور اینترنت و گسترش فراگیر شبکه های اجتماعی و طرح آن ها در قالب فرصت ها و تهدیدها باید مورد بررسی قرار گیرد.

عدم آشنایی والدین از اینترنت و فضای مجازی باعث شده که کودکان به خاطر برنامه ها وبازی های جذاب در فضای مجازی به سمت آن جلب شوند که این خود موجب خطراتی می شود که در کمین آنهاست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و توجه والدین به رفتار کودکان بسیار مهم است و برای جلوگیری از هم پاشیدگی خانواده ها، والدین باید تا حدودی به فناوری های روز دنیا مسلط و آگاه باشند که هر گونه تغییر رفتار در فرزندان به معنای تغییر تفکر آن ها است.

*شبکه های اجتماعی درشکل دهی هویت کودکان اثر گذار است اکبر محسنی فر عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه پیام نور ورامین در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه ارتباط به وسیله فضای مجازی در سال های اخیر جایگاه قابل توجهی را بین نسل جوان و خصوصا کودکان در جامعه پیدا کرده است، اظهار کرد: شبکه های اجتماعی درشکل دهی به هویت و ابعاد مختلف زندگی فردی و اجت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدها و نبایدهای حضور کودکان در فضای مجازی

بایدها و نبایدهای حضور کودکان در فضای مجازی