مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 مهر 1398 ساعت 07:022019-10-08اقتصادي

70 درصد محصولاتمان صادر می شود / بروکراسی اداری، کارآفرین را خسته می کند + فیلم


خرما یکی از محصولات استراتژیک کشاورزی به ویژه استان های جنوبی ایران به شمار می رود که به دلیل اشتغال زایی و ارزآوری بالا در سبد صادرات غیرنفتی کشور جایگاه ویژه ای دارد، - 70 درصد محصولاتمان صادر می شود / بروکراسی اداری، کارآفرین را خسته می کند + فیلم خرما یکی از محصولات استراتژیک کشاورزی به ویژه استان های جنوبی ایران به شمار می رود که به دلیل اشتغال زایی و ارزآوری بالا در سبد صادرات غیرنفتی کشور جایگاه ویژه ای دارد، با این حال به دلیل ضعف در مراحل فرآوری و بسته بندی، ارزش افزوده این محصول نصیب کشورهایی می شود که به تکنیک های جدید کاشت، برداشت، نگهداری، فراوری و بسته بندی مجهز شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سالانه حدود هفت میلیون تن خرما در سطح جهان تولید می شود که سهم ایران از این میزان حدود یک میلیون و 50 هزار تن است و ایران به عنوان دومین کشور تولیدکننده خرما بعد از کشور مصر شناخته می شود.

میزان تولید خرمای کشور بسیار بیشتر از میزان مصرف خام آن است و برای اینکه چرخ اقتصاد این محصول بچرخد باید صنایع تبدیلی و فرآوری این محصول گسترش یافته و راه مناسب و هموارتری را در بازارهای جهانی پیدا کند.

توسعه صادرات خرمای کشور نیازمند بسته بندی های شیک و مشتری پسند، استاندارد، بهداشتی و مطابق با سلیقه و ذائقه مشتریان است که در گذشته کمتر به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

70 درصد محصولاتمان صادر می شود / بروکراسی اداری، کارآفرین را خسته می کند + فیلم

70 درصد محصولاتمان صادر می شود / بروکراسی اداری، کارآفرین را خسته می کند + فیلم