مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 مهر 1398 ساعت 07:022019-10-08سياسي

کسب رتبه دوم استانی شوراهای حل اختلاف هرات در پرونده های منجر به صلح و سازش


معاون رییس کل دادگستری استان یزد در امور شوراها گفت: در شورای حل اختلاف هرات بالغ برپنجاه درصد از پرونده ها به صلح و سازش رسیده که این شورا بعد از شعب مستقر در زندان های استان به رتبه دوم دست پیدا کرده است.

- محمدرضا حداد در بازدید از شورای حل اختلاف حوزه قضایی خاتم بیان داشت: این حوزه قضایی در استان در بحث صلح و سازش شاخص بوده و با انگیزه ترین نیروها در شوراهای حل اختلاف این شهرستان مشغول بکار هستند.

وی با بیان اینکه فلسفه اصلی تشکیل شوراها، اصلاح ذات البین و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوی می باشد، افزود: در آموزه ها، تعالیم دینی، احادیث و آیات قرآن کریم، به امر مصالحه تاکید فراوان شده است ازاین رو توجه به برقراری صلح و سازش مهمترین و اولین اولویت قبل از رسیدگی و صدور حکم، در شوراهای حل اختلاف می باشد.

این مقام قضایی در خصوص پرونده ای با موضوع تصادفات جرحی در این شهرستان اظهار داشت: اگر با تکمیل تحقیقات اولیه از جمله اخذ نظریه پزشکی قانونی، نظر افسر راهنمایی و رانندگی، بیمه بودن وسیله نقلیه، عدم اعتراض طرفین نسبت به نظریات کارشناسی و قطعی بودن گواهی های پزشکی قانونی، این قبیل پرونده ها به شورای حل اختلاف ارجاع شود بابت جنبه خصوصی که همان مطالبه دیه از ناحیه مصدوم می باشد در این شعب تعیین تکلیف و بابت جنبه عمومی در دادس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کسب رتبه دوم استانی شوراهای حل اختلاف هرات در پرونده های منجر به صلح و سازش

کسب رتبه دوم استانی شوراهای حل اختلاف هرات در پرونده های منجر به صلح و سازش