مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 مهر 1398 ساعت 08:272019-10-12سياسي

برگزاری همایش چینه شناسی و زمین باستان شناسی


همایش بین المللی چینه شناسی و زمین باستان شناسی پونتوکاسپین  برگزار شد - آقای بهروز ابطحی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره اهداف و محور های این همایش گفت:​ در دوران گذشته دو دریای خزر و دریای سیاه به یکدیگر متصل بودند و همین اتصال موجب بوجود آمدن منطقه ای به نام کاسپین شده که شباهت های زیاد این دو دریا با یکدیگر داشتند.

وی با بیان این که متخصصان زیادی از کشور های مختلف در این همایش حضور دارند، افزود: متخصصانی از روسیه، اکراین، استرالیا، آذربایجان، آسیای میانه و ترکیه در این همایش به مدت یک هفته در تهران و گیلان حضور دارند.

رییس پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی گفت: موضوعاتی مربوط به رسوب شناسی و تغییرات تحول مربوط به دریای سیاه و دریای خزر در این همایش مورد بررسی قرار می گیرد که خروجی آن تبادل افکار و اندیشه ها بین متخصصان در شبکه بین المللی محسوب می شود.

آقای ابطحی افزود: امیدواریم این همکاری در سطح بین المللی گسترش یابد چنانچه در سال های اخیر پیشرفت های خوبی در توسعه همکاری علمی داشته ایم.

همچنین آقای حمید علیزاده دبیر همایش چینه شناسی و زمین باستان شناسی پونتوکاسپین گفت: دریای سیاه و دریای خزر تاریخچه مشترکی از لحاظ جنبه های مختلف پدیده های زمین شناسی، رسوبات آب و تراز آب با یکدیگر دارند و در این همای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری همایش چینه شناسی و زمین باستان شناسی

برگزاری همایش چینه شناسی و زمین باستان شناسی