مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 مهر 1398 ساعت 10:232019-10-12اقتصادي

اولین پارک فضایی کشور در جزیره قشم ایجاد می شود


تفاهم نامه همکاری میان سازمان فضایی ایران و سازمان منطقه آزاد قشم با هدف ایجاد طرح منطقه گردشگری فضایی (پارک موضوعی فضا پایه) در جزیره قشم امضا شد.

- تفاهم نامه همکاری میان سازمان فضایی ایران و سازمان منطقه آزاد قشم با هدف ایجاد طرح منطقه گردشگری فضایی (پارک موضوعی فضا پایه) در جزیره قشم امضا شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این تفاهم نامه با رویکرد ایجاد طرح منطقه گردشگری فضایی و به عنوان نخستین پارک فضایی کشور در قشم با حضور مرتضی براری رییس سازمان فضایی ایران و حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در تهران امضا شد.

بر اساس این تفاهم نامه، از ظرفیت های گردشگری منطقه آزاد قشم اعم از ظرفیت های طبیعی موجود در دره ستارگان و آسمان مناسب این جزیره در هنگام شب برای مقصد گردشگری داخلی و خارجی و منطقه گردشگری فضایی، در سه فاز، تعریف، جانمایی و برنامه ریزی می شود.

طبق این تفاهم نامه، دو طرف در زمینه طراحی کلان و راهبردی تدوین برنامه گردشگری فضایی، مطالعات پیش امکان سنجی و ارائه تجربیات کشورهای دیگر به متقاضیان سرمایه گذاری این طرح در جزیره قشم کمک خواهند کرد.

برگزاری برنامه های کارشناسی و تعیین محتوای علمی با توجه به جذابیت حوزه فضا برای گردشگر و تورهای تخصصی و همچنین حضور کارشناسان علمی و استقرار تلسکوپ در مکا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین پارک فضایی کشور در جزیره قشم ایجاد می شود

اولین پارک فضایی کشور در جزیره قشم ایجاد می شود