مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 مهر 1398 ساعت 07:042019-10-13اقتصادي

تولید آجرهای نانویی مقاوم در برابر زلزله از ضایعات ساختمانی


محققان کشور موفق به تولید آجرهای ساختمانی از ضایعات سنگبری با فناوری نانو شدند که در برابر زلزله مستحکم است.

- حسین فخاری مدیر طرح تولید آجرهای ساختمانی با استفاده از ضایعات سنگبری به خبرنگار مهر گفت: در سال های اخیر استفاده از فناوری های نوین در تولید مصالح ساختمانی کشور مورد توجه قرار گرفته اما صنعت تولید آجر و سنگ در کشور ما همچنان درگیر معضلات زیست محیطی است.

وی با بیان اینکه تولید آجرهای رُسی مستلزم استفاده از خاک های مرغوب کشاورزی و زمین های کشاورزی است، افزود: کوره های پخت آجر چه به شکل سنتی و چه به شکل تونلی، عامل ایجاد حجم زیادی از گازهای سمی و گلخانه ای هستند.

مدیر طرح تولید آجرهای ساختمانی با استفاده از ضایعات سنگبری ادامه داد: همچنین تولید آجر در دمای بالا باعث انتشار گاز فلوئور می شود که میزان آلایندگی بالایی دارد.

فخاری با بیان اینکه صنعت تولید سنگ در کشور با محدودیت های ابزارآلات مواجه است، گفت: برای رفع این معضلات لازم است که اولویت هایی در کشور، مطرح یا تولید این مصالح با روش های نوین به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه ما در صدد آمدیم با استفاده از ضایعات کارخانجات سنگبری و حذف فرآیند فوق، آجرهای ساختمانی را با فناوری نانو به تولید برسانیم، اظهار داشت: با استفاده از این روش، مشکلات زیست محیطی کاهش پیدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید آجرهای نانویی مقاوم در برابر زلزله از ضایعات ساختمانی

تولید آجرهای نانویی مقاوم در برابر زلزله از ضایعات ساختمانی