مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 مهر 1398 ساعت 08:122019-10-14دانش

رییس دفتر منطقه ای یونسکو: به دنبال ترویج دسترسی آزاد به اطلاعات هستیم


در یونسکو دنبال ترویج دسترسی آزاد به اطلاعات هستیم، در واقع با در دسترس گذاشتن منابع در اختیار دانش آموزان و دانشجویان دسترسی آزاد به اطلاعات فراهم می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اسوتان ستوتکوفسکی رییس دفتر منطقه ای یونسکو در همایش ملی زیست بوم دسترسی همگانی به اطلاعات که صبح امروز در دانشکده حقوق دانشگاه علامه طباطبایی برگزارشد؛ گفت: لازمه دانستن، دسترسی داشتن به اطلاعات است، از طرفی تاکید یونسکو بر جوامع دانش بنیان بوده که لازمه آن گفت وگوی بین فرهنگی است همچنین  ماه گذشته ما روز جهانی دسترسی به اطلاعات را جشن گرفتیم که نشان از اهمیت این موضوع دارد.

وی افزود: تحول دیجیتالی که اکنون رخ داده بسیاری از اطلاعات را در خودش جای داده و سیر عظیمی از مخاطبان را جذب کرده است که ما باید با سرمایه گذاری در زیر ساخت ها در دسترسی آزاد به اطلاعات از عقب ماندگی جلوگیری کنیم.

وی افزود: من خوشحالم که ایران جز کشورهایی است که قانون دسترسی به اطلاعات را دارد ما در یونسکو دنبال ترویج دسترسی آزاد به اطلاعات هستیم که نیازمند پایگاه های مجازی و یادگیری های مجازی است در واقع با در دسترس گذاشتن منابع در اختیار دانش اموزان و دانشجویان دسترسی آزاد به اطلاعات فراهم می شود که باید مورد توجه قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس دفتر منطقه ای یونسکو: به دنبال ترویج دسترسی آزاد به اطلاعات هستیم

رییس دفتر منطقه ای یونسکو: به دنبال ترویج دسترسی آزاد به اطلاعات هستیم