مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مهر 1398 ساعت 13:572019-10-15سياسي

1500 طرح علمی تحت حمایت شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان قرار گرفته است


رییس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: تاکنون اجرای یک هزار و 500 طرح علمی تحت حمایت شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، جعفر قیصری، بعدازظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اصفهان، با بیان اینکه امروز در دنیا با اقتصاد دانایی محور و یا اقتصاد دانش بنیان مواجه هستیم و دو دهه از عمر این دیدگاه می گذرد،اظهار داشت: آموزش، نهادهای علمی، پژوهشی و توسعه فناوری از جمله ارکان این توسعه مبتنی بر دانایی است.

وی افزود: تا سال 75 وظیفه دانشگاه ها توسعه آموزش عالی بود، وظیف نهادهای علمی توسعه عرصه علم بود تا اینکه در اواخر دهه هفتاد مأموریت دیگری برای دانشگاه ها در نظر گرفته شد که آن مسئله پژوهش و تولید محتوای پژوهشی و تحقیقاتی است.

رییس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، با اشاره به ارتباط رشد فناوری و فعالیت پژوهشی و تحقیقاتی، بیان داشت: امروز کارآفرینی و توسعه فناوری دانش بنیان به عنوان رسالت و وظیفه دانشگاه ها محسوب می شود که در اوایل دهه 90 برای دانشگاه مطرح شد؛ برای تحقق این دیدگاه باید به یک سطحی از پژوهش و تحقیق در عرصه علم و فناوری برسیم تا بتوانیم در عرصه تأسیس شرکت ها و تولید ورود کنیم.

ویژگی های اقتصاد دانش بنیان قیصری ادامه داد: بودجه های مراکز آموزشی به منظور افزایش تولیدات پژوهشی و علمی باید افزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

1500 طرح علمی تحت حمایت شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان قرار گرفته است

1500 طرح علمی تحت حمایت شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان قرار گرفته است